Joga

Odpowiednia mata do jogi

Eksperci podkreślają, że joga jest coraz częściej wykonywana przez Polki. Mężczyźni także czasami realizują tego typu ćwiczenia, chociaż w głównej mierze są to rzecz jasna kobiety. Sporo ostatnio czytałyście na ten temat? Wiecie, że joga ma wiele zalet? Jak rozpocząć przygodę z tym tematem? Bardzo ważne jest to, żeby została wybrana odpowiedniej jakości mata do jogi. Jakie konkretne aspekty należy tutaj brać pod swoją uwagę?

Z czego są wykonywane maty do jogi?

Nie da się ukryć, że bardzo ważne jest to, z czego są realizowane po prostu elementy z tej konkretnej kategorii. Okazuje się, że możliwości jest naprawdę bardzo dużo. Są to między innymi takie materiały, jak PVC, poliuretan, kauczuk, mikrofibra. Czasami również ludzie decydują się na akcesoria zrealizowane przy pomocy bawełny lub juty. Statystyki pokazują, że najczęściej maty są zrealizowane jednak z PVC. To polichlorek winylu. Pamiętajcie, że wysokiej klasy producenci dokładają wszelkich starań, aby ich mata do jogi nie zawierała żadnych toksycznych substancji. Na skutek tego można zatem spokój oddać się treningowi. Takie akcesoria są solidne, wytrzymałe, nie powodują żadnych reakcji alergicznych itd. Pamiętajcie jednak o tym, aby wybierać sprzęt od dobrego producenta. Taka mata do jogi jest generalnie nie do zdarcia i może być użytkowana przez długie lata. Poza tym akcesoria tego typu charakteryzują się łatwym doprowadzeniem do czystości. Mogą być nawet prane w pralce bez obawy o utratę cech jakościowych. Nie można nie wspomnieć, że ludzie zwracają uwagę również na warunki finansowe. Mata do jogi wykonana z polichlorku winylu ma nie tylko wyżej wymienione zalety, ale jest także stosunkowo tania.

Jaka powinna być waga maty do jogi?

O tym temacie również nie powinno się zapominać. Dobrej jakości mata do jogi nie powinno bowiem zbyt wiele ważyć. Trzeba zwrócić uwagę na aspekt, że elementy z tej konkretnej kategorii często są przenoszone z jednego miejsca do drugiego. Szczególnie przez osoby, które trenują w rozmaitych lokalizacjach. Czasami mata do jogi jest wykorzystywana w Waszym domu w mieszkaniu? Chodzicie z nią również do klubu? A może kiedy wyjeżdżacie na wakacje też nie zapominacie o systematycznych ćwiczeniach? Przyjmuje się, że dobrej jakości mata do jogi nie powinna ważyć więcej niż około 2 kg. Po to po prostu, aby nie dodawać sobie niepotrzebnie zbyt wiele nadprogramowych kilogramów. Są na rynku maty, które ważą nawet mniej niż 1 kg. Takie akcesoria znakomicie sprawdzają się w przypadku różnych podróży itp. Decydując się na akcesoria tego typu trzeba również zwracać uwagę na odpowiednią amortyzację i dostosować te akcesoria do swojego wzrostu.

 

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Klatka piersiowa to jedna z największych, najbardziej widocznych a zarazem najtrudniejszych w treningu partii mięśniowych. Standardowe ćwiczenia na klatę są wszystkim doskonale znane: wyciskanie na ławeczce płaskiej oraz pompki. Warto jednak mieć świadomość, że efektywna praca nad rozbudową klatki piersiowej wymaga wykonywania większej ilości ćwiczeń angażujących różne aktony tej grupy mięśniowej. Nie bez znaczenia jest rzecz jasna również organizacja treningów.

Jak ćwiczyć klatkę piersiową?

Wypada zacząć od rzeczy podstawowej, czyli planu treningowego. Jak doskonale wiadomo, standardowym połączeniem jest trenowanie na jednej sesji klatki piersiowej oraz tricepsa. Oczywiście, ma to swoje zalety, jednak należy pamiętać, że większość ćwiczeń na klatkę piersiową silnie angażuje mięśnie tricepsów. Co więcej, niektóre z ćwiczeń na tricepsy, angażują również mięśnie klatki piersiowej. Oznacza to, że trenowanie tych dwóch grup mięśniowych na jednej sesji może wiązać się z ryzykiem przeciążenia mięśni.

Z powyższego powodu znacznie korzystniejszy wydaje się system:

  • 1. Klatka piersiowa plus biceps
  • 2. Barki plus triceps

Oczywiście, należy pamiętać, że większe partie mięśniowe zawsze trenujemy jako pierwsze.

Dobre ćwiczenia na klatę

Jakie ćwiczenia na klatę warto wykonywać, oprócz oczywiście standardowego wyciskania sztangi na ławeczce leżąc? Należy uwzględnić przede wszystkim również ćwiczenia, które silnie angażują środek klatki piersiowej oraz mięśnie boczne klatki. Do tych pierwszych zaliczamy przede wszystkim wyciskanie sztangi leżąc na wąskim uchwycie a także pompki na wąskim uchwycie. Należy jednak pamiętać, że oba te ćwiczenia mocno obciążają nadgarstki oraz wymagają silnych przedramion. W przypadku problemów z odpowiednią stabilizacją ciężaru przy wyciskaniu na wąskim uchwycie, należy po prostu zmniejszyć obciążenie. Pompki na wąskim uchwycie znakomicie jest natomiast wykonywać z dodatkowym obciążeniem, najlepiej w postaci gum treningowych: dostarczamy w ten sposób mięśniom zróżnicowanych bodźców, co zapewnia lepszą odpowiedź anaboliczną.

Do ćwiczeń na mięśnie boczne klatki piersiowej zaliczamy przede wszystkim popularne rozpiętki, pompki na szerokim uchwycie oraz wyciskanie sztangi leżąc na szerokim uchwycie. Użyteczny w tym zakresie może okazać się także expander sprężynowy.

O czym jeszcze warto wiedzieć?

Pamiętajmy, że im bardziej zróżnicowane są nasze treningi, tym lepsza będzie odpowiedź anaboliczna mięśni. Oznacza to, że nie należy trenować klatki piersiowej wyłącznie przy pomocy wolnych ciężarów, lecz uwzględniać także ćwiczenia na maszynach, gumach oraz ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała.

 

 

Bez kategorii

Bardzo duża część naszego społeczeństwa regularnie uczęszcza do siłowni albo do klubu fitness itp. Powód jest bardzo łatwy do określenia. Ludzie chcą po prostu zadbać o swój wygląd, lepszą sylwetkę, pozbyć się niepotrzebnych kilogramów itp. Są też osoby, które ćwiczą w zaciszu swojego domu lub mieszkania. Nierzadko kupują w tym celu orbitrek. Dlaczego warto trenować przy użyciu tego sprzętu? Na jakie zalety można tutaj liczyć?

Szybka utrata kalorii

Coraz więcej osób narzeka na swoją obecną wagę… Z tego względu nie chcecie zbyt często się ważyć? Ten element jest omijany jak najbardziej szerokim łukiem? Zdecydowanie lepiej jest podjąć w tym aspekcie odpowiednie kroki. Swobodnie można zdecydować się właśnie na orbitrek. Oczywiście, jest to pewna inwestycja. Zwraca się ona jednak naprawdę bardzo szybko. Między innymi można liczyć na skuteczną redukcję niechcianej tkanki tłuszczowej. Oczywiście, skala zastosowania w głównej mierze zależy od danej osoby. Chodzi nam w tym momencie między innymi o indywidualne tempo metabolizmu. W ciągu jednej godziny treningu można spalić nawet kilkaset kalorii. Prawda, że dużo? Nic więc dziwnego, że jest to opcja chętnie wybierana przez osoby, które mają zamiar poradzić sobie z tym tematem. To alternatywa na przykład w kontekście biegania. Nie lubicie w taki sposób pokonywać kolejnych kilometrów? A może pogoda nie dopisuje? Wówczas orbitrek będzie ciekawym rozwiązaniem. Dzięki niemu swobodnie można pozbyć się niechcianego tłuszczu w okolicach brzucha. Z tym problemem borykają się zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Regularne ćwiczenia przyspieszają zaś tempo metabolizmu, co ma duże znaczenie w tym kontekście.

Na co jeszcze można liczyć?

Dlaczego jeszcze warto trenować na orbitreku? Należy tutaj zwrócić uwagę na możliwość uzyskania o wiele większej wydolności organizmu. Dzięki temu proste czynności do zrealizowania w życiu prywatnym i zawodowym nie będą dla nas stanowiły aż takie dużego kłopotu, jak miało to miejsce wcześniej. Chodzi na przykład o spacer z zakupami, wyjście na trzecie piętro do znajomego – u którego nie ma niestety windy itp. Oczywiście, taki trening jest również wskazany w przypadku osób, które zawodowo lub amatorsko uprawiają sport. Orbitrek do urządzenie, które wzmacnia mięśnie. Jak widać, elementy tego typu są naprawdę pod wieloma względami bardzo uniwersalne. Można tutaj realizować nie tylko treningi odchudzające lub wydolnościowe. Swobodnie można przestawić się na tryb, który będzie też zapewniał o wiele większą siłę.